Ochelarii Google au intrat în teste

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ochelarii de tip  „Terminator“ au fost prezentaţi pe reţeaua  de socializare Google+
Ochelarii de tip „Terminator“ au fost prezentaţi pe reţeaua de socializare Google+

Laboratorul de proiecte speciale „Google X“ a prezentat ochelarii de „realitate augmentată“, care aduc internetul direct în faţa ochilor.

Proiectul se numeşte „Project Glass", iar ochelarii oferă ghidaj prin GPS, e-mail, video-uri de pe YouTube şi videochat, totul la câţiva centimetri de ochi. Noul gadget a fost prezentat recent pe reţeaua de socializare Google+, printr-un scurt montaj care prezintă ochelarii din perspectiva unui utilizator care se plimbă prin New York.

Utilizatorul din clip dă comenzi vocale ochelarilor, prin care află ce întâlniri are în ziua respectivă şi condiţiile meteo, răspunde unui mesaj primit de la un prieten, poartă o convorbire prin videochat, face o poză pe care o încarcă pe contul de  Google+, obţine îndrumări GPS pentru a ajunge la destinaţie şi este alertat atunci când se apropie de o cunoştinţă conectată, de asemenea, la serviciile Google. De asemenea, ochelarii îl alertează dacă serviciile de transport în comun funcţionează normal.

Gadgetul rulează o versiune modificată a sistemului de operare Android. Practic, informaţiile sunt aşezate deasupra lumii reale, deasupra imaginilor văzute de ochii umani. De asemenea, utilizatorii ochelarilor se vor putea găsi şi identifica.

Google nu a oferit o dată de lansare şi nicio explicaţie asupra modului cum funcţionează dispozitivele. Momentan, ei doresc să obţină feedback de la fani asupra tehnologiei. „Împărţim această informaţie cu voi pentru a porni o conversaţie şi pentru a învăţa din dorinţele voastre. Am luat câteva fotografii cu designul ochelarilor şi am arătat cum ar funcţiona această tehnologie", au declarat cei de la Google X.

Utili în afaceri

Chiar dacă Google nu a avansat o dată pentru lansarea oficială, site-urile de tehnologie au analizat deja posibilele întrebuinţări ale ochelarilor de „realitate augmentată" în mediul de afaceri.

Turismul ar putea fi primul domeniu care ar avea de câştigat de pe urma gadgetului, în special prin hărţile detaliate prin sistem GPS pe care le-ar putea accesa turistul. Un alt domeniu care ar putea profita de pe urma ochelarilor speciali este comerţul. „Ai văzut haina după care tânjeşti? Cu gadgetul de la Google vei putea alege culoarea şi poţi face comanda direct în faţa ochilor", scrie cnet.com.

De asemenea, ochelarii ar putea deveni indispensabili în industria imobiliară. „Imaginează-ţi: intri într-o casă pe care intenţionezi s-o cumperi şi imediat îţi apar în faţa ochilor informaţii despre distanţe şi dimensiuni sau sfaturi pentru reamenajare".

În fine, completează cnet.com, gadgetul se poate dovedi extrem de folositor în cadrul întâlnirilor de afaceri. „Ai toate contactele în faţa ochilor, iar cu softul de recunoaştere facială poţi pretinde că le ştii numele tuturor, chiar dacă nu e adevărat", conchide site-ul de tehnologie.  

Serghey Brim s-a afişat cu noul gadget pe nas

La scurt timp după ce clipul de prezentare a noului gadget a apărut pe Google+, Serghey Brim (foto), cofondatorul companiei americane care deţine cel mai popular motor de căutare, a fost văzut la un eveniment de caritate purtând o pereche de ochelari similară cu cea din reclamă. Informaţia a fost făcută publică de către bloggerul de tehnologie Robert Scoble, care a participat la acelaşi eveniment. „Am văzut o lumină albăstruie la nivelul ochiului său drept. Nu ştiu dacă i-a apărut în faţă profilul meu de Google+ sau dacă vreun consultat PR i-a spus să tacă", a scris Robert Scoble pe blogul său.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite